Elveszett poggyász esetén

Ha egy poggyász nem érkezik meg, nem jelenti azt, hogy végleg elvesztett. Gyakran csak lemaradt a járatról, de mivel a poggyászcímkéről ismert a célállomás, a következő járatok valamelyikével általában megérkezik. A poggyászkeresők munkáját hálózatos számítógépes rendszer segíti. Az elveszett vagy rongáltan, tartalmát tekintve hiányosan megérkező poggyászokért kártérítés jár.

Az elveszett poggyászt rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászátvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and Found) ügyfélszolgálatnál. A bejelentés alapján jegyzőkönyv készül. A késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat kérésre az utas által megadott címre szállítják. A poggyász eltűnését az adott légitársaság ügyfélszolgálatánál is be kell jelenteni.

Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

Elveszett poggyászával kapcsolatban keresse légitársaságát.