IBUSZ charterek és repülési tudnivalók

A repülés előtt érdemes mindig tisztában lenni az utazási részletekkel, fontos szabályokkal, hogy a repülőtéren ne érhessen bennünket semmi kellemetlenség: mekkora súlyt pakolhatok be, mennyi ideig fog tartani a repülés, esetleg számíthatok-e időeltolódásra az út során?

Mi itt az IBUSZ-nál fontosnak tartjuk az alapos tájékoztatást, amelyet már utazás előtt átadunk utasaink részére. A charter járatainkra vonatkozó feltételeket foglaltuk össze ezen az oldalon, ahol megismerhetik az IBUSZ mediterrán célpontjait és az azokra vonatkozó technikai és repülési adatokat, illetve a repülőgépekről, desztinációkról kaphatnak további áttekintést. A GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) szekcióban pedig a leggyakrabban felmerülő kérdéseket válaszoljuk meg. Kellemes utazást kívánunk minden kedves utasunknak!

A 120 éves IBUSZ a felejthetetlen utazások során a SmartWings charter járatain megújult, igazán ízletes és változatos fedélzeti ételsorral találkozhatnak.

Megújult fedélzeti ételsor a SmartWings Charter járatain!

Finom falatok a fedélzeten – Melegen ajánljuk. Elege van az egyszerű fedélezi szendvicsekből? Nem szeretné nyaralását éhesen kezdeni? Akkor jó hírünk van! Tovább...

IBUSZ úti célok

A 120 éves IBUSZ utasai a felejthetetlen utazások szervezése során Charter járatok széles kínálatából válogathatnak időpont és desztináció szerint.

Menetrendek

2024/2025-es menetrend

célállomás Indulási napok (2023/24) Indulási idő (Oda) Indulási idő (Vissza) Járatszám Indulási hely Légitársaság
Salalah (SLL) 11.08 - 05.09. (5.) BUD 05:00 - 14:50 SLL SLL 16:00 - 20:25 BUD 7O-5620/1 Budapest (BUD)

A több mint 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival Omán és Budapest között közlekednek

Salalah (SLL) 10.18 - 10.25. (5.) BUD 05:00 - 13:50 SLL SLL 15:00 - 20:25 BUD 7O-5620/1 Budapest (BUD)

A több mint 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival Omán és Budapest között közlekednek.

Salalah (SLL) 10.25 - 11.01. (5.) BUD 05:00 - 13:50 SLL SLL 15:00 - 20:25 BUD 7O-5620/1 Budapest (BUD)

A több mint 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival Omán és Budapest között közlekednek.

Salalah (SLL) 11.01 - 11.08. (5.) BUD 04:00 - 13:50 SLL SLL 15:00 - 19:25 BUD 7O-5620/1 Budapest (BUD)

A több mint 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival Omán és Budapest között közlekednek.

Antalya (AYT) 10.19 - 10.26. (6.) BUD 11:45 - 15:10 AYT AYT 21:40 - 23:15 BUD 7O-5300/1 Budapest (BUD)

A százhúsz éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival 2024 június és szeptember közt Budapestről Antalya festői vidékére repülhetnek el a szezonban.

Antalya (AYT) 10.26 - 11.02. (6.) BUD 17:25 - 20:50 AYT AYT 14:25 - 15:00 BUD 7O-5300/1 Budapest (BUD)

A százhúsz éves IBUSZ utasai a SmartWings charter járataival 2024 június és szeptember közt Budapestről Antalya festői vidékére repülhetnek el a szezonban.

A SmartWings járatokat Boeing 737-800 típusú repülőgépekkel üzemeltetjük, kivéve a Budapest (BUD) - Salalah (SLL) - Budapest (BUD) útvonalat, ahol a Boeing 737-MAX 8-al repülünk

Figyelem!

  • A fenti időpontok minden esetben helyi idő szerint értendőek!
  • időeltolódás +1 óra : Tolo (ATH), Karpathos (AOK), Kefalonia (EFL), Korfu (CFU), Kréta(CHQ), Lefkada/Parga (PVK), Rodosz (RHO), Zakinthos (ZTH).
  • A táblázatban szereplő adatok tájékoztató jellegűek!
  • A menetrendváltozás jogát a légitársaság(ok) fenntartják

Ülésháló

A fenti üléshálók tájékoztató jellegű!

Repülési idők és távolságok

A 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings Boeing 737-800 charter járatain kényelmesen és biztonságosan repülhetnek el bármely általuk megálmodott uticélhoz.


Viszonylat

A 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings Boeing 737-800 charter járatain kényelmesen és gyorsan repülhetnek el bármely általuk megálmodott uticélhoz.


Repülési idő

A 120 éves IBUSZ utasai a SmartWings Boeing 737-800 charter járatain biztonságosan és gyorsan repülhetnek el bármely általuk megálmodott uticélhoz.


Távolság
Budapest (BUD) - Barcelona (BCN) 2 óra 35 perc 1525 km
Budapest (BUD) - Antalya (AYT) 2 óra 15 perc 1515 km
Budapest (BUD) - Salalah (SLL) 6 óra 45 perc 4656 km
Debrecen (DEB) - Antalya (AYT) 2 óra 15 perc 1515 km
Budapest (BUD) - Karpathos (AOK) 2 óra 30 perc 1495 km
Budapest (BUD) - Kefalónia (EFL) 1 óra 55 perc 1044 km
Budapest (BUD) - Lefkada / Parga (PVK) 1 óra 50 perc 960 km
Budapest (BUD) - Korfu (CFU) 1 óra 55 perc 878 km
Debrecen (DEB) - Korfu (CFU) 1 óra 55 perc 878 km
Budapest (BUD) - Kréta (CHQ és HER) 2 óra 30 perc 1380 km
Debrecen (DEB) - Kréta (CHQ és HER) 2 óra 30 perc 1380 km
Budapest (BUD) - Malaga (AGP) 3 óra 40 perc 2263 km
Budapest (BUD) - Mallorca (PMI) 2 óra 40 perc 1550 km
Budapest (BUD) - Athén (ATH) 2 óra 00 perc 1125 km
Budapest (BUD) - Rodosz (RHO) 2 óra 20 perc 1417 km
Budapest (BUD) - Zakinthos (ZTH) 1 óra 55 perc 1090 km

A táblázatban szereplő adatok tájékoztató jellegűek!

Gyakran ismételt kérdések (GY.I.K.)

Smartwings

Készülődés az utazásra:

Az időpontok megváltoztatására, a foglalás átruházására, illetve a foglalás törlésére vonatkozó szabályokat az utazási iroda határozza meg. A fuvarozó fenntartja magának a jogot, hogy a járatok érkezési és indulási időpontját a fuvarozási szolgáltatás megrendelése és az indulás időpontja közötti időszakban megváltozassa, és az esetleges változásokról haladéktalanul tájékoztatja az utazási irodát. Az esetleges változásról az utazási iroda köteles tájékoztatni az utasokat. A tájékoztatás elmaradása miatt felmerült kár megtérítése iránt az utas kizárólag az utazási irodával szemben jogosult fellépni.
Amennyiben az utazási iroda másként nem állapítja meg, az utasoknak a menetjegyen szereplő indulási idő előtt két órával kell az indulási repülőtéren megjelenniük érvényes menetjegyükkel (amennyiben a fuvarozás menetjegy alapján történik) és úti okmányaikkal. Ezeket a beszállás előtt kérésre fel kell mutatniuk. Az utasok kötelesek az illetékes hatóságok által elvégzendő biztonsági- és esetlegesen vámellenőrzésnek alávetni magukat, kézi- és feladott poggyászukat.
  • A gyermek 2 éves kora alatt csecsemőnek tekintendő. Oda-vissza utazás esetén a visszajárat dátuma a meghatározó a jelen fejezet alkalmazandósága szempontjából. A csecsemő nem jogosult saját ülésre és frissítőre és a kísérő ölében utazik. A fuvarozó által üzemeltetett útvonalakon egy felnőtt utassal maximum egy csecsemő utazhat. Egy sor ülőhelyen csak egy csecsemő utazása engedélyezett. Biztonsági okokból a gyermekülés használata az alábbi feltételekkel engedélyezett:
    • az utas külön ülőhelyet vásárolt a biztonsági gyermekülés elhelyezésére;
    • a biztonsági gyermekülést hitelesítették a légi szállításban való használatra, és a hitelesítést feltüntették a biztonsági gyermekülésen;
    • a biztonsági gyermekülés használata akkor megengedett, ha kétpontos övvel rögzíthető és a repülés teljes időtartama alatt így becsatoltan kell tartani.
  • A két éves kor alatti gyermekek nem utazhatnak a vészkijáratok soraiban található üléseken.
  • Amennyiben tizennyolcadik életévét be nem töltött utas csak az egyik szülővel utazik, vagy olyan tizennyolcadik életévét betöltött személlyel utazik, aki nem a törvényes képviselője, akkor előfordulhat, hogy az eljáró hatóság írásbeli igazolását kéri annak, hogy a másik szülő (nem szülővel utazó gyermek esetén a szülők) hozzájárult(ak) az utazáshoz. Ezért javasolt, hogy a tizennyolcadik életévét be nem töltött utas, vagy a vele utazó személy vigye magával a szülő(k) - magyarul és a célállomás nyelvén megfogalmazott, vagy ezekre lefordított - nyilatkozatát arról, hogy a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy külföldre utazásához hozzájárul(nak). Javasolt továbbá, hogy a nyilatkozat tartalmazza a tizennyolcadik életévét be nem töltött utas, a kísérő és a szülő(k) adatait, a tizennyolcadik életévét be nem töltött utas úti okmányának számát, az utazás célját, helyét, a meglátogatni kívánt személy vagy intézmény adatait, elérhetőségét.
  • Gyerekkocsit, gyerekágyat, gyerekülést, száraz vagy gél akkumulátorral működő tolókocsit mozgássérült személyek számára ingyenesen szállítják légi úton.
A terhes nők számára a terhesség 34. hete után (ikerterhesség esetén a 28. hét után) a fuvarozó nem teszi lehetővé a repülést.
  • Az utas választása szerint a kerekes széket átadhatja a fuvarozó részére annak érdekében, hogy az a légi jármű poggyászterében kerüljön elhelyezésre. Amennyiben lehetséges az utasnak le kell választania az akkumulátort a kerekesszékről, mielőtt átadná a fuvarozó képviselőjének. Ebben az esetben az utas a kerekes széket a célállomás repülőterén kapja vissza és a repülőtér kiszolgáló személyzete az utas számára egy másik kerekes szék használatával segítséget nyújt a csomagfeladástól a légi járműhöz, majd az érkezést követően a légi járműtől a csomagkiadásig való eljutáshoz.
  • A fedélzeten található egyes ülések felhajtható kartámasszal rendelkeznek a mozgás megkönnyítése érdekében. Amennyire a körülmények ezt lehetővé teszik, a fuvarozó gondoskodik arról, hogy a csökkent mozgásképességű utas rendelkezésére álljon ilyen ülés.
  • A fedélzeten található egyes mellékhelységek kapaszkodókkal vannak ellátva annak érdekében, hogy a csökkent mozgásképességű utasok könnyebben használhassák azokat.
  • A fuvarozó fenntartja a jogot arra, hogy a fuvarozásra használt légi jármű típusát megváltoztassa, amennyiben a fuvarozó légi járművével nem lehetséges a fuvarozás teljesítése és a fuvarozás teljesítésében egy másik fuvarozó vesz részt.
  • A légi járművön szolgálatot teljesítő személyzet segítséget nyújt a csökkent mozgásképességű utasok részére a mellékhelységhez való eljutásban és az üléshez való visszajutásban, azonban a személyzet nem nyújthat segítséget az ilyen utasok felemelésében, hordozásában és nem nyújthat segítséget a mellékhelységben való tartózkodás alatt.

Poggyász

Az Utas egy poggyászt és egy kézipoggyászt vihet magával. (kivéve a Budapest-Slalah-Budapest járaton, ahol személyenként kizárólag 1 db kézipoggyász vihető fel a fedélzetre). A feladott poggyászt a fuvarozó átveszi, a kézipoggyász a biztonsági ellenőrzést követően az utas őrizetében marad.

Kézipoggyász
Az utas egy darab kézipoggyászt és egy darab személyes használati tárgyat vihet a légi jármű fedélzetére. (kivéve a Budapest-Slalah-Budapest járaton, ahol személyenként kizárólag 1 db kézipoggyász vihető fel a fedélzetre).. A kézipoggyász maximum 8 kg súlyú lehet, maximum hossza 56 cm (22 inch), maximum szélessége 45 cm (18 inch) és maximum mélysége 25 cm (10 inch), azonban mind a három méret összesen maximum 115 cm (45 inch) lehet, beleértve a nyelet és görgőket.

Feladott poggyász
Minden, a légi járművön ülőhelyre jogosult utas feladott poggyászt vihet ingyenesen magával az alábbi maximális teljes súlyban:23 kg turistaosztályon. Kivéve a Budapest (BUD) - Salalah(SLL) - Budapest járatán (BUD) ott a maximális teljes súly 21 kg.
 
A fuvarozó nem engedélyezi a poggyászok együttes kezelését, vagyis az ingyenes poggyászsúlyra való jogosultság összegzését abban az esetben sem, ha két vagy több utast bizonyíthatóan egy csoportként szállítanak (család, partnerek) ugyanazon a járaton vagy járatokon, és közösen jelentkeznek utas felvételre és a nevük egyazon utazási voucheren szerepel.

A poggyász tömege semmilyen esetben nem haladhatja meg a 32 kg-ot és az alábbi méretbeli korlátozást: egyikoldal hossza sem lehet több 150 cm-nél és az oldalak teljes hossza nem haladhatja meg a 250 cm-t.
  • Az utas a légi jármű fedélzetére nem viheti magával a következő tárgyakat: kés bármilyen hosszúságú pengével, levélnyitó kés, bármilyen méretű olló, fegyver és esetleg játék vagy fegyver utánzatok, amelyek műanyagból vagy fémből készültek, csúzli, háztartási evőeszközök, penge és borotva penge, mechanikai eszközök, nyilak, dugóhúzók, fecskendő, kivéve egészségügyi okból, kötőtűk, sport botok, snooker és biliárd pálcák, fém körömreszelő és egyéb tárgyak, amelyeket a repülőtéri biztonsági szolgálat veszélyesnek tart, és amelyek helytelen használatával az utasok és személyzet biztonsága veszélyeztethető. Ezen tárgyak a repülőtéri biztonsági ellenőrzés során ellenérték megfizetése nélkül elkobozhatóak az utastól.
  • A következő tárgyak tiltottak a repülőtér utas átvilágítást követően használt területén és a légi jármű fedélzetén:
    • Lőfegyverek és más fegyver, bármilyen tárgy, amely képes, illetve képesnek tűnik lövedék kilövésére vagy sérülés okozására, úgymint
      • Minden lőfegyver (harci- és sport-pisztolyok, revolverek, puskák, vadászpuskák és sörétes puskák, légpisztolyok, stb.)
      • Lőfegyver replikái és utánzatai
      • Lőfegyver formájú öngyújtók
      • Lőfegyver alkotóelemei (kivéve teleszkópos látócső és látcső)
      • Humánus állatölő eszközök
      • Jelzőpisztolyok
      • startpisztolyok
      • Mindenféle játékfegyverek
      • BB golyót kilövő pisztolyok és golyóscsapágyat kilövő pisztolyok
      • Számszeríjak és hagyományos íjak
      • Katapultok
      • Szigonyok és szigonypuskák
      • Ipari szögpisztoly és szögbelövő
      • Kábító és sokkoló eszközök, például ösztöke, ballisztikus elektromos energiát használó fegyver (sokkoló)
      • Heggyel/éllel rendelkező fegyverek és éles tárgyak továbbá ezek utánzatai, amelyek sérülést okozhatnak, úgy mint:
      • Fejszék és bárdok
      • Nyílvesszők és dartsok
      • Pengék
      • Borotvapengék
      • Szigonyok és lándzsák
      • Jégcsákányok és jégfejszék
      • Jégkorcsolyák
      • Behajtható pengéjű kések és rugós kések mérettől függetlenül
      • Tőrök, valódiak és muzeálisak, amennyiben a penge hossza meghaladja a 6 cm-t, fémből vagy más olyan anyagból készült, amely alkalmassá teszi arra, hogy lehetséges fegyverként használják
      • Húsbárdok
      • Macheték
      • Borotvakések és borotvapengék (egyszer használatosak vagy cserélhető pengéjű borotvák, amelyek pengéje külön kazettában van tárolva)
      • Szablyák, kardok és pálca-kardok
      • Szikék
      • Ollók, amelyek pengehossza meghaladja a 6 cm-t
      • Sí- és sétáló/túra botok
      • Sátorszegek
      • Dobócsillagok
      • Háztartási- és barkács-eszközök, amelyek alkalmasak lehetnek szúró- és vágó- fegyverként való felhasználásra, például fúrók és fúrófejek, doboznyitó kés és háztartási kések, mindenféle fűrész, csavarhúzók, feszítővasak, kalapácsok, fogók, francia- és csavarkulcsok, hegesztők.
      • Egyéb tárgyak, amelyek nem néznek ki fegyvernek, de rejtett pengével rendelkeznek
    • Tompa eszközök, amelyek sérülés okozására alkalmasak, úgy mint:
      • Baseballütő és Softball ütő
      • Biliárd, snooker és pool dákók
      • Husángok és gumibotok – merev vagy rugalmas – például rendőrségi gumibot, súlyozott végű bikacsök, egyéb bunkósbot
      • Krikett ütők
      • Golfütők
      • Hokiütők
      • Lacrosse ütők
      • Kajak- és kenu-evezők
      • Gördeszkák
      • Horgászbotok
      • Harcművészeti felszerelések, például bokszer, ütők, botok, cséphadaró, nunchaku, kubotan, kubasaunt
    • Robbanó és gyúlékony anyagok, amelyek veszélyesek lehetnek az utasokra és a személyzetre illetve a repülőgépre és az utasok tulajdonára, úgy mint:
      • Lőszerek
      • Gyújtószerkezetek
      • Detonátorok és időzítők
      • Robbanóanyagok és robbanószerkezetek
      • Robbanóanyagok és robbanószerkezetek replikái és utánzatai
      • Aknák és egyéb katonai robbanószerkezetek
      • indenféle típusú gránát
      • Gázok és gáztárolók, például propán, bután, acetil, oxigén – nagy mennyiségben
      • Tűzijátékok, fáklyák, bármilyen pirotechnikai eszköz (beleértve a partikellékként árusított tárgyakat is, amelyek hang vagy fényhatással járnak, vagy dekorációs jellegűek)
      • Nem biztonsági gyufák
      • Füstöt kieresztő kazetták vagy hengerek
      • Gyúlékony folyékony üzemanyagok, például benzin/gázolaj, dízel, öngyújtó folyadék, alkohol és etanol
      • Aeroszolos festékfújók és annak változatai
      • Terpentinek és hígítók
      • Alkoholos italok, amelyek meghaladják a 70%-os alkoholtartalmat
    • Kémiai és mérgező vegyületek, amelyek veszélyesek lehetnek az utasokra és a személyzetre illetve a repülőgépre és az utasok tulajdonára, úgy mint:
      • Savak és alkáliák
      • Korrozív és fehérítő anyagok, például klór, higany
      • Bénító vagy ártalmatlanító spray-k, például paprika spray, riasztó spray, könnygáz
      • Radioaktív anyagok, például egészségügyi vagy kereskedelmi izotópok
      • Mérgek
      • Fertőző vagy biológiailag veszélyes anyagok, például fertőzött vér, baktérium, vírus
      • Anyagok, amelyek spontán gyulladásra képesek
      • Tűzoltó készülékek
    • Folyadékok és ahhoz hasonló állagú anyagok:
    • Folyékony anyagok (zselék, paszták, testápolók/szilárd keverékváltozatok, nyomás alatt lévő tárolóban tárolt anyagok, fogkrémek, hajzselék, italok, levesek, parfümök, dezodorok, borotvahabok, aeroszolok és más egyéb a fentiekhez hasonló állapotú anyagok, kivétel:
      • Folyadék egyetlen palackban, aminek az űrtartalma nem több mint 100 milliliter, és amely egy átlátszó lezárható műanyag tasakban van elhelyezve, aminek űrtartalma 1 liter;
      • Folyadékok, amelyre szükség lehet orvosi célból, vagy speciális diétából kifolyólag, továbbá baba ételek;
      • Folyadékok, amelyeket a repülőtéren vásároltak a beszállási és ellenőrzési pont után, azzal a feltétellel, hogy a folyadék zárható tasakban van elhelyezve, amelyen keresztül látható, ha sérült a palack, emellett a vásárlásról szóló aznapi nyugta is el van helyezve mellette;
      • Folyadékok, amelyeket a repülőtér lezárt biztonsági területén vásároltak;
      • Folyadékok, amelyeket ugyanazon napon egy másik közösségi repülőtéren vásároltak, azzal a feltétellel, hogy a folyadék zárható tasakban van elhelyezve, amelyen keresztül látható, ha sérült a palack, emellett a vásárlásról szóló aznapi nyugta is el van helyezve mellette;
      • Folyadékok, amelyek a repülőgép fedélzetén vásárolhatóak meg, azzal a feltétellel, hogy a folyadék zárható tasakban van elhelyezve, amelyen keresztül látható, ha sérült a palack, emellett a repülőgépről származó vásárlásról szóló aznapi nyugta is el van helyezve mellette.
    • tartalék/cserehúrok hangszerekhez.
  • A feladott poggyászban az utas nem szállíthat törékeny tárgyakat, mint parfüm, kölnivíz, dioptriás és napszemüveg, kontakt lencse, üveg, üvegtárgyak, porcelán, vízipipa, vagy könnyen megsemmisíthető tárgyak, gyógyszerek, pénz, hitelkártya, értékes tárgyak és műtárgyak, antik tárgyak, ékszerek, drága- és féldrága kövek, és más értékes fémtárgyak, kulcsok, értékpapírok, részvények, vagy kötvények, okiratok, üzleti iratok, útlevél vagy egyéb személyazonosító irat, adathordozó és elektromos készülékek, beleértve walkman, CD lejátszó, fényképezőgép, videó kamera, MP3, mobiltelefon, hordozható számítógép, stb. beleértve a tartozékokat is. A fuvarozó nem felel a fent említett tárgyak eltűnéséért vagy megsemmisüléséért.
A nemzetközi előírásoknak megfelelően az utas nem vihet magával feladott és kézipoggyászában a fuvarozó által meghatározott és az adott ország vonatkozó törvényeiben szereplő tárgyakat, anyagokat és vegyületeket. Ettől eltérő esetben az utas köteles az ilyen dolgokat eltávolítani a repülés megkezdése előtt és azokat nem kaphatja vissza (az illetékes hatóságok az ilyen dolgokat elkobozzák). A fuvarozó semmilyen felelősséget nem vállal a biztonsági okokból elkobozott tárgyakért.
  • A túlsúlyos és túlméretes poggyász fuvarozása iránti igényt írásban jelezni kell a fuvarozónak legalább 24 órával az indulást megelőzően.
  • A túlsúlyos és túlméretes poggyász szállítása díjköteles, a díj a fuvarozó jelen Üzletszabályzat Mellékletét képező díjszabályzat alapján fizetendő.
  • A túlméretes poggyászt az utas olyan módon köteles becsomagolni, hogy a poggyász a fuvarozás közben ne sérülhessen meg.
  • A fuvarozó nem köteles a túlsúlyos és túlméretes poggyász fuvarozását elvállalni, amennyiben azonban törekszik arra, hogy elvállalja amennyiben ezt a műszaki feltételek és szállítás kapacitások lehetővé teszik számára.
  • Egyirányú Turista Osztályú Túlsúlydíjak (Y, M)
    • Túlsúly 8 kg / 1 poggyász tömegét növeli 15.1-től 23 kg-ig
    • EUR 25 / USD 32 / HUF 8.500 – amennyiben az utazási irodánál vagy repülőjegy vásárlásnál kerül kifizetésre
  • Túlsúly 17 kg / 1 poggyász tömegét növeli 23.1-től 32 kg
    • EUR 40 / USD 48 / HUF 12.800 – Csak az utazási irodánál vagy repülőjegy vásárlásnál kerülhet kifizetésre.
  • Amennyiben a túlsúly a repülőtéri utas felvételnél kerül kifizetésre, minden 1 kg túlsúlyra vonatkozó ár:
    • EUR 6 / USD 8 / HUF 2.000
    • Megjegyzés 1: A repülőtéri utas felvételnél ez a díjszabás fizetendő túlsúlyos poggyász esetén egységesen, minden 1 kg után. Ez a díjszabás vonatkozik a beszállásnál észlelt jelöletlen kézipoggyászokra is.
  • Egyirányú Travel Plus Class Túlsúlydíjak (T)
    • Túlsúly 8 kg / 1 poggyász tömegét növeli 25.1-től 32 kg-ig
    • EUR 20 / USD 24 / HUF 6.400 – amennyiben az utazási irodánál vagy repülőjegy vásárlásnál kerül kifizetésre
  • Amennyiben a túlsúly a repülőtéri utas felvételnél kerül kifizetésre, minden 1 kg túlsúlyra vonatkozó ár:
    • EUR 6 / USD 8 / HUF 2.000
    • Megjegyzés 1: A repülőtéri utas felvételnél ez a díjszabás fizetendő túlsúlyos poggyász esetén egységesen, minden 1 kg után. Ez a díjszabás vonatkozik a beszállásnál észlelt jelöletlen kézipoggyászokra is.
  • Egyéb egyirányú díjak
  • Túlméretes poggyász (1 db) 32 kg-ig (Egyik oldala nagyobb 150 cm-nél, azonban a három oldal összege nem haladhatja meg a 250 cm-t és egyik oldala sem haladhatja meg a 300 cm-t, maximum tömeg 32 kg.)
    • EUR 49 / USD 60 / HUF 15.680 – amennyiben az utazási irodánál vagy repülőjegy vásárlásnál kerül kifizetésre
    • EUR 59 / USD 75 / HUF 18.880 – amennyiben a repülőtéri utas felvételnél kerül kifizetésre
    • Megjegyzés 1: A túlméretes poggyász légi szállításához a fuvarozó engedélye szükséges, legalább az indulás előtt 48 órával.
    • Megjegyzés 2: Az EFA Kód után meg kell adni a poggyász méreteit és tömegét.
  • A túlsúlyos és túlméretes poggyász fuvarozása iránti igényt írásban jelezni kell a fuvarozónak legalább 24 órával az indulást megelőzően. A sportfelszereléseket külön kell csomagolni és kezelni az utas felvételi pultnál. A sérülésmentes szállítás érdekében a felszerelést be kell csomagolni.
  • Gyerekkocsit, gyerekágyat, gyerekülést, száraz vagy gél akkumulátorral működő tolókocsit mozgássérült személyek számára ingyenesen szállítják légi úton.
  • Az utas köteles a poggyászát közvetlenül a végső célállomás repülőterére történő megérkezés után azonnal átvenni.
  • A poggyászt a poggyászjegy birtokosa veheti át. A fuvarozó nem köteles vizsgálni, hogy a poggyászjegy birtokosa jogosult volt-e a poggyász átvételére és a szándékosság esetét kivéve nem felel azért a kárért, amely ezzel kapcsolatban az utast érte.

Beszállás

  • Az utasok adatait az utazási iroda bocsátja a fuvarozó rendelkezésére. A fuvarozó az utas nevére kiállított menetjegyet az utazási irodának adja át. Az utas menetjegyét az utazási irodánál veheti át. Amennyiben a fuvarozó erről az utazási irodával megállapodik, úgy az utazási iroda jogosult a menetjegyet kiállítani. Amennyiben a menetjegyet az utazási iroda állítja ki, a menetjegy kiállításából eredő bármilyen kárért a fuvarozó nem vállal felelősséget, és az utas a menetjegy hibás kiállításával kapcsolatos kifogását, igényét az utazási irodával szemben érvényesítheti.
  • Kiállított menetjegy nélküli utazás esetén nincs szükség papír alapú repülőjegyre, elektronikus jegyre, egyéb repülőjegyet helyettesítő dokumentumra (voucher, stb.), amit az utasnak magánál kell tartania.
  • Amennyiben az utazási iroda másként nem állapítja meg, az utasoknak a menetjegyen szereplő indulási idő előtt két órával kell az indulási repülőtéren megjelenniük érvényes menetjegyükkel (amennyiben a fuvarozás menetjegy alapján történik) és úti okmányaikkal. Ezeket a beszállás előtt kérésre fel kell mutatniuk. Az utasok kötelesek az illetékes hatóságok által elvégzendő biztonsági- és esetlegesen vámellenőrzésnek alávetni magukat, kézi- és feladott poggyászukat.
  • Az utasnak legkésőbb a beszállókártyán megadott időpontban beszállásra készen kell állnia és megjelennie a járat beszállási helyén/beszállási kapujánál az érvényes beszállókártyával. Ha a beszállási időpont nem szerepel a beszállókártyán, az utas legkésőbb 20 perccel a járata indulása előtt köteles a járat beszállási helyén/beszálló kapujánál megjelenni. Amennyiben az utas az utas felvételi eljárást követően neki felróható okból nem jelenik meg beszállásra a beszállási helyén/beszálló kapujánál és ezen ok miatt a járat késik, mert az utas feladott poggyászának kirakodása válik szükségessé, az utas köteles megtéríteni a fuvarozó valamennyi bizonyított és bíróság által jogerős döntésben megítélt kárát.
  • A poggyász súlykorlátja 23 kg a turistaosztályon (Y, M). Korlátozás van érvényben a feladott poggyász darabszámát illetően. Minden utas 1 db 23 kg súlyú feladott poggyász díjmentes szállítására jogosult. Nincs lehetőség a bizonyíthatóan egy csoportként (család, partnerek), ugyanazon a járaton utazók és együttesen járatra jelentkezők között a poggyászok összevonására, tehát nem jogosultak arra, hogy a megengedett csomagok súlyát együttesen számolják és feladják egy utas nevében. A nagyobb kényelem érdekében, az utazási irodától megvásárolt extra ülés (EXST) NEM növeli a személyenként engedélyezett súlykeretet. Az extra üléssel (EXST) rendelkező utas is 1 db maximum 23 kg súlyú poggyászt adhat fel díjmentesen. További poggyász feladására az alábbiakban megadott túlsúlydíj (PDBG) megfizetésével nyílik lehetősége. A feladott poggyásznak meg kell felelnie az alábbi méretbeli korlátozásoknak: mindegyik oldala kevesebb, mint 150 cm és mindhárom oldal hossza összesen kevesebb, mint 250 cm. A 2. életévüket be nem töltött gyermekek 1 db maximum 10 kg súlyú ingyenes poggyász feladására jogosultak, a poggyász három oldalának mérete (hosszúság + szélesség + mélység) összesen maximum 115 cm lehet. Túlsúly esetén a vonatkozó túlsúlydíj a 2. életévét be nem töltött gyermekkel együtt utazó szülőt terheli. Babakocsi, babaágy, gyermekülés, kerekes szék, száraz vagy zselés akkumulátorral fogyatékkal élő személyek számára ingyenesen szállítható. A babakocsit be kell csomagolni egy csomagba vagy védőfiába, ellenkező esetben a fuvarozó nem felelős a keletkezett károkért. A kísérő kutyák, amennyiben azok vak, siket vagy más fogyatékkal élő személyeket kísérnek, ingyenesen szállíthatók.
  • A fuvarozó fenntartja magának az ülőhelyek beosztására vonatkozó jogot, így járatain külön díj fizetése nélkül kizárólag a különleges gondoskodást igénylő utasok számára biztosít meghatározott ülőhelyet. Az utasok ülőhelyet a szabad ülőhely-kapacitások függvényében foglalhatnak a járatokra az Üzletszabályzatban foglalt feltételek és díj ellenében. A légi jármű ülőhelyeit a beszállókártyán igazolják és a helyeket szokásosan az utasoknak az utas felvételi pultnál való megjelenésének megfelelő sorrend szerint osztják el.
  • A fuvarozó nem garantálja, hogy az utas részére a kívánt ülőhely kerül kiosztásra a légijármű fedélzetén. A fuvarozónak jogában áll az utas részére kiosztott ülőhelyet előzetes értesítés nélkül működési vagy biztonsági okok miatt megváltoztatni tekintet nélkül az érvényes ülőhelyfoglalásra. Amennyiben az utas nem jelentkezik időben utas felvételre vagy bármilyen okból nem tud a légi jármű fedélzetére lépni, a fuvarozónak jogában áll ülőhelyfoglalását az adott járaton törölni.
  • A fuvarozó járatain az Üzletszabályzat mellékletében meghatározott díj ellenében az alábbi ülések foglalhatóak le:
    • PRÉMIUM ÜLÉS: jelenti a repülőgép első hat illetve első három sorában és a vészkijáratoknál található üléssorokban található üléseket. Egyes légi járművek esetében az első sor 2ABC és 2DEF jelöléssel kezdődik és bizonyos ülések a használatból kivontak, amely ülésekre nem lehet helyfoglalást eszközölni. A vészkijárati sorokban lévő ülések kizárólag megfelelő fizikai állapotban lévő utasok részére foglalhatók le, a fuvarozó fenntartja magának a jogot arra, hogy a megfelelő fizikai állapot fennállásáról egyoldalúan döntsön bármikor az utazás során. A vészkijárati ülések nem foglalhatók le gyermekek részére 12 éves korig, idős vagy fizikailag nem megfelelő állapotban lévő utasok, mentálisan és vagy fizikailag befolyásolt állapotban lévő utasok részére. Amennyiben ilyen utasok részére kerül vészkijárati ülés lefoglalásra és az utas nem felel meg az itt meghatározott feltételeknek, az utas átültetésre kerül. A fuvarozó kizárja a kártérítési felelősségét és nem köteles a helyfoglalási díj visszafizetésére, amennyiben az átültetésre azért kerül sor, mert az ülést a jelen pontban foglalt kizáró okok ellenére foglalták le.
    • STANDARD ÜLÉS: jelenti a repülőgépnek a PRÉMIUM ÜLÉSEKEN kívüli egyéb szabad utas-üléseit.
    • EXTRA ÜLÉS: jelenti az adott járatra érvényes menetjeggyel rendelkező utas által a saját ülésén kívül lefoglalt extra üléseket is. Az EXTRA ÜLÉSEK díjszabására a PRÉMIUM ÜLÉS és a STANDARD ÜLÉS díjszabása az irányadó. A fuvarozó fenntartja magának a jogot az egy utas által igénybe vehető EXTRA ÜLÉSEK számának korlátozására.
  • Kevesebb, mint 24 órával az adott járat indulását megelőzően eszközölt helyfoglalásokat a fuvarozó nem tudja garantálni technikai korlátok miatt.

Utazás

  • A fuvarozó járatain az Üzletszabályzat mellékletében meghatározott díj ellenében az alábbi ülések foglalhatóak le:
    • PRÉMIUM ÜLÉS: jelenti a repülőgép első hat sorában (B737-800) ill első három sorában (B737-400) és a vészkijáratoknál található üléssorokban található üléseket. Egyes légi járművek esetében az első sor 2ABC és 2DEF jelöléssel kezdődik és bizonyos ülések a használatból kivontak, amely ülésekre nem lehet helyfoglalást eszközölni. A vészkijárati sorokban lévő ülések kizárólag megfelelő fizikai állapotban lévő utasok részére foglalhatók le, a fuvarozó fenntartja magának a jogot arra, hogy a megfelelő fizikai állapot fennállásáról egyoldalúan döntsön bármikor az utazás során. A vészkijárati ülések nem foglalhatók le gyermekek részére 12 éves korig, idős vagy fizikailag nem megfelelő állapotban lévő utasok, mentálisan és vagy fizikailag befolyásolt állapotban lévő utasok részére. Amennyiben ilyen utasok részére kerül vészkijárati ülés lefoglalásra és az utas nem felel meg az itt meghatározott feltételeknek, az utas átültetésre kerül. A fuvarozó kizárja a kártérítési felelősségét és nem köteles a helyfoglalási díj visszafizetésére, amennyiben az átültetésre azért kerül sor, mert az ülést a jelen pontban foglalt kizáró okok ellenére foglalták le.
  • A gyermek 2 éves kora alatt csecsemőnek tekintendő. Oda-vissza utazás esetén a visszajárat dátuma a meghatározó a jelen fejezet alkalmazandósága szempontjából. A csecsemő nem jogosult saját ülésre és frissítőre és a kísérő ölében utazik. A fuvarozó által üzemeltetett útvonalakon egy felnőtt utassal maximum egy csecsemő utazhat. Egy sor ülőhelyen csak egy csecsemő utazása engedélyezett. Biztonsági okokból a gyermekülés használata az alábbi feltételekkel engedélyezett:
    • az utas külön ülőhelyet vásárolt a biztonsági gyermekülés elhelyezésére;.
    • a biztonsági gyermekülést hitelesítették a légi szállításban való használatra, és a hitelesítést feltüntették a biztonsági gyermekülésen;
    • a biztonsági gyermekülés használata akkor megengedett, ha kétpontos övvel rögzíthető és a repülés teljes időtartama alatt így becsatoltan kell tartani.
  • Dohányzási tilalom van valamennyi légi jármű fedélzetén. A dohányzási tilalom vonatkozik az úgynevezett elektronikus cigarettára is. Ezen kötelezettség megszegése esetén az utas 2.000 EUR összegű kötbér megfizetésére kötelezhető a fuvarozó által és kizárható az utazásból

Problémák és váratlan helyzetek

  • Az utasnak a feladott poggyászban bekövetkezett kárt azonnal, a megérkezés után, írásban, legkésőbb a poggyásznak az utasnak történt átadását követő 7 napon belül kell bejelentenie a fuvarozó felé és ahhoz csatolni kell a fuvarozó által kötelezően kitöltendő Property Irregularity Report (PIR) elnevezésű nyomtatványt, a repülőjegyet, a poggyász feladását igazoló szelvényt, az elveszett tárgyak számláit (ha van elveszett poggyász); a poggyász javításának költségeit, vagy nyilatkozatot arról, hogy a poggyász nem javítható (ha van sérült poggyász). A fuvarozó fenntartja magának a jogot, hogy további dokumentumok benyújtását kérje a fuvarozó felelősségének megállapítása érdekében, valamint arra, hogy a számlával nem igazolt tárgyak elvesztése esetén a fuvarozó a jelen Üzletszabályzatban, valamint a fuvarozó egyéb szabályzatai alapján állapítsa meg a kártérítés pontos összegét. Amennyiben az utas nem tesz határidőben bejelentést vagy nem nyújtja be a 12.10.3. bekezdésben feltüntetett dokumentumok valamelyikét, abban az esetben úgy kell tekinteni, hogy a poggyász kármentesen megérkezett és átadásra került az utasnak.
  • A fuvarozó valamennyi, poggyásszal kapcsolatos igényről az igény kézhez vételétől számított 30 napon belül határoz.
  • A poggyász szállításánál a fuvarozó felelőssége megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén 1.131,- SDR-re (helyi pénznemben kifejezett összegben) korlátozott minden utas esetében. Ezen kártérítés nem vonatkozik a poggyász elhasználódására és arra az esetre, ha az utas poggyásza az utazás megkezdése előtt már sérült vagy hiányos volt.
  • A Montreali Egyezmény és a Varsói Egyezmény értelmében az utas köteles bejelenteni a fuvarozónak az ellenőrzött poggyász megsemmisülését, vagy a poggyász tartalmának lopását közvetlenül annak észlelésekor, de nem később, mint 7 nappal a poggyász átvételét követően. A poggyász meg nem érkezését az utas közvetlenül a megérkezés után köteles a helyszínen bejelenteni a fuvarozónak és jegyzőkönyvet felvetetni, ezzel kapcsolatos igényt később a fuvarozó nem fogad el. Poggyász késedelmes fuvarozásával kapcsolatos igényt a poggyász címzettnek átadását követő 21 napon belül kell benyújtani.
  • A kártérítési igényt írásban kell benyújtani a fuvarozó weboldalán online elérhető űrlapon, e-mailben vagy postai úton elküldve.
  • A kártérítési igényhez az alábbi iratok másolatait kell csatolni:
    • Utas rendellenességről szóló jegyzőkönyve (PIR)
    • Repülőjegy/beszállókártya
    • Poggyászjegy
    • Elveszett vagy sérült tárgyak számlái
    • Javítási vagy a poggyász nem javíthatóságát igazoló dokumentum
  • Az utas köteles a szállítást megelőzően utas biztonsági ellenőrzésnek alávetnie magát, és a szállítás során érintett államok által a határátlépéshez megkövetelt okmányait a fuvarozó alkalmazottjának - felhívásra - bemutatni. Ha az utas az ellenőrzést megtagadja, annak nem veti alá magát, az okmányokkal nem rendelkezik vagy az okmányok szabálytalanok, a fuvarozó a szerződés teljesítésének megkezdését, illetve folytatását az okmányok bemutatásáig megtagadhatja.
  • Ha az utas és/vagy okmányai a célország belépési szabályainak nem felelnek meg, és az adott országra speciális szállítási iratokat/személyi iratokat sem tudja bemutatni, a fuvarozónak jogában áll a szállítást megtagadni. Az az utas, akinek az úti okmányai a Magyarországról történő kiutazás időpontjában nem teszik lehetővé, hogy visszatérjen Magyarországra, nem szállhat fel a Magyarországról Schengenen kívüli országba tartó járatra.
  • Járat törlése esetében az érintett utasoknak a fuvarozó az alábbiakat ajánlja fel:
    • a jegy árának vételár szerinti visszatérítése hét napon belül (készpénzben, elektronikus banki átutalással vagy bankcsekkel, illetve – az utas írásos beleegyezése esetén – utazási utalvánnyal és/vagy más szolgáltatásokkal) az utazás meg nem tett szakaszára vagy szakaszaira, továbbá a már megtett szakaszra vagy szakaszokra, amennyiben a repülőút az utas eredeti utazási tervével kapcsolatban már nem szolgál semmilyen célt;
    • az ellátáshoz való jog biztosítása keretében
      • a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket, ezen kívül
      • az utasoknak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését.
    • Az érintett utasoknak joguk van továbbá a következő kártalanításhoz
      • 250 EUR-t minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra
      • 400 EUR-t minden 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra;
      • 600 EUR-t minden, az i) és ii) pontba nem sorolható repülőútra.
      • A távolság meghatározásakor azt az utolsó célállomást kell alapul venni, amelynél a beszállás visszautasítása vagy a járat törlése miatt az utas érkezése a menetrend szerinti időponthoz képest késik.
    • Az érintett utasoknak nincs joguk a fenti kártalanításhoz, amennyiben a menetrend szerinti indulási időpont előtt legalább két héttel tájékoztatták őket a járat törléséről.
    • A járat törlésére vonatkozó tájékoztatás esetén az utasok részére felvilágosítást kell adni a lehetséges alternatív közlekedési módokról.
    • A fuvarozó nem köteles kártérítést fizetni, ha bizonyítja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.

Figyelem!

A fenti információk tájékoztató jellegűek. A hatályos feltételeket a Smartwings Hungary Kft. hivatalos üzletszabályzatában találja. 

- Smartwings Hungary Kft. Adatkezelési tájékoztatóját.

Fotóalbum